Burendag 2016

Aan het eind van het bijenseizoen organiseert de Brummense Imkersvereniging op zondag 25 september een burendag.

Onze bijen zijn terug van de heide. Dit heeft gezorgd voor een mooie oogst, iets om te vieren en zoiets kun je heel goed met je buren doen. We kunnen dan ook aan de buurt laten zien wat de imkers het afgelopen jaar hebben gedaan.

Het programma ziet er als volgt uit: Op Zondag 25 september is de bijenstal en bijentuin aan de Voorsterweg 46 in Brummen vanaf 14.00 uur open voor een ieder die belangstelling heeft om te kijken. Als activiteit hebben we het poten van biologisch geteelde bloembollen. De jeugd kan een bijenhotel maken en in de tuin zoeken naar kastanjes. Om 16.00 uur start een Amerikaanse barbecue; deelnemers brengen zelf lekkers mee voor op de barbecue. De imkers zorgen voor de barbecue en voor een drankje. Vorig jaar was het een zeer geslaagde middag (zie fotoreportage).
Bijenzwerm