Inzaaien bij-vriendelijke bloemenranden

Doe je ook mee met NL Doet op zaterdag 16 maart 2024 bij de bijenstal aan de Voorsterweg in Brummen?

Het Oranje Fonds organiseert op 15 en 16 maart 2024, samen met duizenden sociaal-maatschappelijke organisaties in het land, NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwilligerswerk in de spotlights en nodigt iedereen uit om een dagje het verschil te maken en ertoe te doen!

Op zaterdag 16 maart van 10:00 – 14:00 u kun je meehelpen op het terrein van de imkersvereniging in Brummen. Het adres van de bijenstal is Voorsterweg 46 in Brummen.

De Imkersvereniging in Brummen beschikt over een prachtige tuin die vol staat met bloemen, planten, struiken en bomen. Alle soorten hebben een specifieke bloeiperiode, met één gezamenlijke functie: het aantrekken van onze vliegende bestuivers! Hiermee willen de imkers de bio-diversiteit versterken.

Onderhoud aan de tuin is arbeidsintensief, en wordt het hele jaar door gedaan door de leden.

Op zaterdag 16 maart gaan we aan de slag met het aanbrengen van nieuwe bloemranden in én om de tuin. Het werk bestaat uit het prepareren van de grond, het inzaaien van het (biologische) meerjarig bloemenmengsel en het verder afwerken van de bovenlaag. Verder moeten enkele struiken verplaatst worden en hebben borders een voorjaarsbeurt nodig.